Atunci cand eram mica si ma jucam, imi placea sa spun copiilor ca plec in Bahamas… mi se parea ca are o rezonanta aparte si ca suna haios…

Ei bine, peste 25 de ani, am ajuns cu adevarat in Bahamas….

Nu stiu de ce , dar am gasit-o exact asa cum mi-o imaginam… Plaja ireal de frumoasa, cu nisip alb si fin ca faina, oceanul de un albastru topaz incredibil de frumos, greu de descris in cuvinte…

Paradise Island, Bahamas - More than travel

Bahamas a fost insula pe care Columb a ajuns în Lumea Nouă în 1492. A devenit colonie britanică în 1718, când britanicii au învins pirateria.

După Războiul de Independență al Statelor Unite în Bahamas, aceștia și-au adus sclavii și au stabilit plantații. Negrii au început să fie populația majoră începând cu această perioadă. Bahamasul a devenit un refugiu pentru sclavii liberi: Marina Regală trimitea aici negrii răpiți de pe navele cu sclavi. Sclavia din Bahamas a fost abolită în 1834.

În prezent, descendenții sclavilor africani fac aproape 90% din populație; probleme legate de anii de sclavie fac parte din societate. In 1973, a devenit teritoriu independent, care face parte din Marea Britanie, păstrându-o ca monarh pe Regina Elisabeta a II-a.

În termeni economici, produsul intern brut pe cap de locuitor este unul dintre cel mai mare din America (după Statele Unite ale Americii și Canada). Economia este bazată pe turism și finanțe.

Am ajuns in Nassau, capitalaBahamasului, cu un vas de croaziera,“Majesty of the Seas”, din Miami. Am facut doua zile pe ape, linistite 🙂 . A fost atat de distractiv tot drumul pana acolo, incat nu am simtit cand a trecut timpul atat de repede.

Paradise Island, Bahamas - More than travel

Fiind o calatorie de croaziera, nu am avut la dispozitie decat o zi. Vasul a ajuns dimineata la ora 7. Dupa micul dejun am coborat de pe vas. Ceea ce m-a uimit inca de cand am pus piciorul pe pamant, a fost un aer cu miros de plaja… umiditate extrem de ridicata… parca erai intr-o sera… si nu erau decat 27 de grade Celsius.

Am luat-o la pas in descoperirea minunilor, pe o straduta din jurul portului, unde am incercat sa vedem cat mai multe din viata lor, insa, la scurt timp, am fost avertizati ca nu este atat de safe sa te plimbi neinsotit.

Ne-am indreptat catre Paradise Island, o insula micuta pe care poti ajunge cu un taxi (pe jos ai ceva de mers), trecand peste podul ce leaga Nassau de insula.

Ajunsi aici, am gasit o comunitate cu totul aparte fata de ceea ce lasasem acolo unde coborasem de pe vas. Vile private de inchiriat, casute cochete cu gardulet alb in jurul lor, fiecare căsuţă avand cate o altă culoare – toate vii şi proaspăt vopsite, magazine, hoteluri, restaurante, docuri pline de iahturi de lux, care mai de care, parca erau la expozitie. Palmierii sunt curăţaţi, iarba tunsă scurt.

Paradise Island, Bahamas - More than travel

Pentru ca voiam sa mergem la plaja, ne-am indreptat catre Atlantis Resort, insa de cum am pasit inauntru, am zis ca e mult prea frumos sa stam sa facem plaja si sa nu vedem minunatiile din interior.

Atlantis Resort este un hotel imens, construit dupa legendarul continent disparut – Atlantida.  Este construit sub forma de turnuri si habitat marin, dandu-ti senzatia de o intoarcere in lumea pierduta a Atlantidei.

Nu ai timp să te plictiseşti la Atlantis. Ai nevoie de cel puţin o zi întreagă ca să treci prin tot parcul acvatic şi apoi de alte cateva ore pentru a vizita acvariul “The Dig” o constructie subterana, constituita din culoare care se afla sub nivelul marii, populata cu mii si mii de creaturi marine; pesti colorati de la dimensiuni foarte mici, pana la unele uriase, morene, rechini, pisici de mare uriase 15 m cu “aripile” desfacute… (da… metri nu cm). Totul este facut pentru a te intoarce in vremea Atlantidei; corăbii scufundate şi statui din oraşul Atlantidei, costume antice de scafandru şi relicve din Atlantida.

La capitolul mancare, nu am gasit ceva care sa ne placa foarte mult; Poate ca
nu am mers in faimoasele localuri, insa a fost si datorita timpului limitat pe care l-am avut. In mare parte a meniurilor, predomina stilula merican cu fripturi  la grill, hamburgeri cu cartofi prajiti congelati si bauturile racoritoare cu cantitati uriase de gheata; de fapt e gheata cu putin suc.
Daca ar fi sa revin, aici ar fi, fara doar si poate, locul ideal pentru a veni cu copii… putin cam scump, dar merita orice banut. 🙂

Voi lasa pozele sa vorbeasca de la sine.